5. listopadu 2010

Nosník Habicht

Tož vymyslel jsem toto. Slepil bych překližky s jádrem z balzy a zbytek vyplnil uhlíkem.

7 komentářů:

  1. JJ, to by mohlo jít, jak bude ten huhlik na šířku? 5mm? Jinak teoreticky ho stačí málo, třeba 1/5. Hlavní námaha nosníku je na tah(spodní strana)a tlak(horní strana). Na středním vlákně je namáhání prakticky mizivé. Dal bych nahoru a dolu nosníku pásky rovingu, stojina balza(leta ne podel, ale na stojato). Po zavadnutí do punčochy(sklo) a za mokra ještě přiložit ty bočnice z překližky.

    OdpovědětVymazat
  2. Teorie je docela správná. nicméně nepodcenoval bych namáhání na smyk u kořene křídla. Ty pásnice Ti přenesou ohybový moment, ale smyk bude přenášet ta punčocha spolu s překližkou a se stojinu - proto ty vlákna na stojato!!! vůbec bych se nebránil dát tu punčochu u kořene 2x - smyková síla má totiž lineární průběh na rozdíl od ohybového momentu (parabola)- tzn. že v polovině křídla je poloviční namáhání.

    OdpovědětVymazat
  3. No, to jsem chtěl říct...:-)

    OdpovědětVymazat
  4. Krasne napsano. Kdyz do toho zapojim trochu predstavivosti co se v tom nosniku bude dit tak s Habichtem nedam ani lopas :)

    OdpovědětVymazat
  5. Tak to by byla obrovská škoda!!:))) Všichni čekají pěknou divočinu:) Ted jak jsme byli lítat v pátek na Petřkách (neobešlo se to samozřejmě bez keců místní smetánky, že plašíme ptactvo ničíme přírodu atd.. prostě klasika) tak jsem se zakecal s borcem z Olomouce co tam byl na návštěvě a přišla řeč na makety konkrétně na foxe.. povídal že ho má postaveného i s nádtavci jak jsem uvažoval, a když mi řekl že má konstrukční křídla tak jsem pomalu nevěřil svým uším..

    OdpovědětVymazat
  6. Ta mistni Petrkovicka smetanka ochrancu prirody me docela vadi. Dokonce jsem se dival na katastr komu to tam vlastne patri. Nedivil bych se kdyby s tema loukama nemel nic spolecneho. Minule co me tam baba dobekala a tvrdila ze je to jeji tak to zrovna patri obecnimu uradu vedlejsi vesnice :)

    OdpovědětVymazat
  7. Máš jí říct, ať ti ukáže nájemní smlouvu, nebo list o vlastnictví toho pozemku, jinak na ni zavoláš policii za obtěžování a je.

    OdpovědětVymazat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.