13. června 2010

WWS1 Salamandra - zálet

A je to tady... konečně jsem Salamandru dostal do funkčního stavu. Ještě chybí spousta detailů, nápisy, kokpit, pilot ... ale už jsem to nemohl vydržet a zajel na Videčskou mez.  Hned při prvním pobíhání po louce bylo jasné že to poletí...  Hodil jsem ji a letěla krásně rovně jen byla hodně potlačená. Před druhým hodem jsem odebral jednu 0,5 kg činku  ( půjčil jsem si na dovážení od Bohdany dvě :-) ) už to bylo lepší ale pořád musím mít o něco potaženou výškovku.  Salamandra je hodná jako správné školní éro. Asi při třetím hodu se mi podařilo chytit nějakou termiku a polítal jsem asi 10 minut. Pak jsem ještě odebral kus závaží ale myslím že těžiště bylo už na hraně. Kdybych si před startem na trimu potlačil tak by to bylo OK  ale neodhadl jsem to ... Po hození se mi Salamandra začala houpat a neměl jsem čas ani výšku abych přetrimoval... držel jsem to na kniplu a nakonec jsem to po větru před přistáním přebrzdil jak malý Jaryn a dost brutálně to napral čumákem do země. Rána jako z děla a Salamandra zmizela ve vysoké trávě... než jsem k ní došel následovala série sprostých slov ... čekal jsem že bude na třísky.... kupodivu to odnesly jen dvě 10kg lanka a ohnutá duralová trubka spojky křídla + nalomené kořenové žebro. V zemi po ní zbyl kráter ...  Takže crash test mám za sebou :-) oprava to nebude nijak složitá... Nová lanka, nová trubka a kořenové žebro spraví pár kapek disperzního lepidla.
Letové fotky nemám protože jsem byl na svahu sám. Přiznávám, že jsem byl lehce nervózní tak jsem o záletu nikomu neříkal :-)






7 komentářů:

  1. Sakryš chlape,tak jsem si říkal, že jsi mi neřekl, tak rád bych se mrkl, ale chápu to, někdy je lepší mít na zálet tak krásného stroje klid. Přijmi veliké gratulace k záletu. Jakou máš nakonec letovku? Jak se to chová v luftě? Hraje na průletu? Už se teším, až uvidím Salamandru na vlastní bulvy.

    OdpovědětVymazat
  2. Lítal jsem na takové mezi před Vidčema a podmínky byly celkem slabé takže lety až na jeden byly spíš krátké krátké. Na nějaké průlety na rychlosti nebyla výška :-) Lítá to naprosto klidně. Bude to pohodové éro. Výkonově mi to připomíná Grunau Baby ale klidnější... no jo je poynat že je větší. Ještě budu muset trošku vychytat těžiště úhel seřízení VOP a bude to paráda... Přemýšlel jsem že bych ti zavolal ale tréma byla veliká :-) Pak jsem toho litoval protože kdybych měl někoho po ruce co by mi přetrimoval výškovku tak bych to ney
    y
    zapíchl... ted jsem do konce týdne mimo ČR..příští týden to dám do kupy a vyrazíme..

    OdpovědětVymazat
  3. kruci píšu jako bych měl vypitou flašku vína :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Fajn, už se těším, třeba bych aj éro vyfotil v letu...

    OdpovědětVymazat
  5. Ahoj, ještě jednou gratuluji k záletu. Jsem rád že ti to létá. Zrovna včera se ozval Vincent Besancon z francie, provozuje stránky www.retroplane.net. Má zájem o Salamandru pro svého kamaráda.
    Doufám, že si někdy společně zalétáme.

    Petr

    OdpovědětVymazat
  6. hmm tak to je úspěch. Vincentovy stránky a stavbu obdivuji. Je to machr. Díky němu jsem se nadchl pro dřevěnou stavbu. Už se těším na slet Salamander :-)

    OdpovědětVymazat
  7. Hlásím že Salamandra je zase v provozu... opravdu musím pochválit konstruktéry za promyšlenou konstrukci. Po takové ráně byla oprava překvapivě jednoduchá. Dnes fučí sever... že by? :-)

    OdpovědětVymazat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.