Po Salamandře jsem se rozhodl pokračovat v tradici a postavit si dalšího Poláka.
Posílám pár fotek ze stavby polomakety Polského větroně Orlik III Olympijsky. Skutečný větroň byl postaven v roce 1939 pro Olympijské hry, které se měly konat v roce 1940. Zajímavostí jsou brzdy, které jsou ve spodní straně křídla cca 20mm za náběžnou hranou
Protože neumím pracovat s kompozity, je celá konstrukce ze dřeva.
Na konstrukci křídla se opět podílel Ivo Mikač a jeho Google sketchup + cnc frézka. Trup je řezán poctivě lupenkovou pilkou :-( . Řezání přepážek zabralo 3 dny.
Základní údaje:
- měřítko 1:3,3
- rozpětí 4,5 m
- délka 2,0 m
- hmotnost předpokládaná 8 - 10 kg
Zdravím
Petr Mikolášek
Na to se v pracovní době nedá dívat :-) Moc pěkné! Křídla budou mít pevný potah ? Nebo jen pevnou torzku a zbytek plátno?
OdpovědětVymazatJo a ta lupenková pilka na těch fotkách mě děsí :-)
OdpovědětVymazatJak máte dělaný trup? plaňkováním, nebo balsové pláty? Moc pěkná stavba. Překlížka a balsa má pořát cosi do sebe. Ovšem i řezání odporem má své výhody...
OdpovědětVymazatTrup je plaňkován 3mm balsou šíře 8mm. Přišlo mi to jednodušší. Teď už si to nemyslím :-). Každý pásek se musel brousit do lichoběžníku a zároveň do klínu. Křídla budou mít torzní skříň z balsy 2mm a žebra budou páskována překližkou 0,6 mm. Potah bude ze skutečného plátna na letadla (použiju to nejtenčí).
OdpovědětVymazatPetr
To pláňkování musela být šílená práce :-)
OdpovědětVymazat