Kerel Vencel (kolega z klubu) naplánoval na tuto neděli klubové aerovleky. Nedalo se nic dělat a musel jsem přijet s Orlikem. Čerstvý lak se na slunci leskl a bylo mi docela líto model poslat do vzduchu.
Vlekání obstaral Jirka Petránek s jeho vlečnou Bivoj. Tento model s rozpětím 3,0m s motorem ZDZ 160 a hmotností 16kg má opravdu přebytek výkonu.
První start se povedl, model se velmi rychle odlepil od země a bez potřeby trimování spořádaně letěl. Po odpojení od vlečné jsem jen mírně potlačil trimem výškovku. Model je docela poslušný, létá maketově pomalu a pádové vlastnosti jsou OK. Ve vzduchu je téměř k nerozeznání od originálu. Jen to již déle trvá, než se z jedné zatáčky uvede do druhé. U modelu o rozpětí 4,6m a váze 10kg to je zcela normální.
Brzdy v náběžné hraně jsou málo účinné. Naštěstí mám dělená křidélka, tak jsem je ještě namixoval jako butterfly což se ukázalo v kombinaci s brzdami jako dostatečné. Model na brzdách je překvapivě stabilní nemá tendenci padat po křídle, dokonce není potřeba při vysunutých brzdách korigovat výškovkou.
Provedl jsem celkem 4 lety a už se s modelem sžívám a myslím, že bude perfektní pro lovení termiky.
Ještě mi zbývá dodělat pilota a pár detailů v kokpitu.
Petr Mikolášek
LMK Vlašim
Gratuluji k záletu!Tak to je nádhera! Parádně sis s tím vyhrál! A ta zažloutlá bílá barva! Opravdu k nerozeznání od originálu. Ještě jak to bude řídít pilot tak to bude dokonalé :-) Myslím, že tvůj Orlík je TOP třída... fakt že jo
OdpovědětVymazatS tím bych se bál lítat :-)
OdpovědětVymazatVšak já se taky bojím :-)
OdpovědětVymazatAž budou videa, pošlu odkaz
Petr M
Ahoj Petře, taky chválím a pěkná barva, to bude mít Jirka Chvátal radost, že má zase co nového do vleku...:-))
OdpovědětVymazatTaktéž gratuluji k úspěšnému záletu. Krásná práce:)Vypadá nádherně... už se těším na videa.
OdpovědětVymazat