26. prosince 2009

Mé první F3K od YPSI

  Mé první F3K od YPSI


Vyfasoval  jsem od Martina mé první  F3Káčko . Nebylo na něm moc práce a po večerech jsem ho do týdne zalítal. Nejkritičtější okamžik stavby bylo pro mne přelaminování středu křídla. Nijak se netajím tím, že raději stavím ze dřeva než z laminátu. V tomto případě ale nezbylo než vytáhnout zaprášenou krabici se skelnou tkaninou a pustit se do paplání. Fuj! :-)
Podařilo se mi nacpat do trupu 4ks  9g serv.
 
Byl to trošku oříšek protože místa v gondolce  moc není. Nakonec jsem to vykoumal tak že...

jsem serva namontoval na sáňky ze smrkových nosníků. Celek se zasune směrem k ocasu a dvě serva se z části schovají do trupu. Sáňky se zajistí dvěma šroubky. Tím jsem získal potřebné místo pro baterky a přijímač.


Náhony k VOP a SOP jsem udělal z ocelového lanka. Oproti náhonům bowdeny je ovládání tuhé a přesné. VOP je demontovatelná a po odšroubování se mi celý model i s křídly vleze do přepravní krabice cca 1500 x 300 x 100 mm. Na přepravu to bude pohoda a hlavně se mi tím  podařilo nepřekročit kvótu m3 kterou mám doma povolenou pro modely :-)


Osazené éro váží 338g. Samotné kompletní křídlo 118g. Určitě by šlo váhu dostat dolů použitím lehčího RC vybavení a hlavně lehčíma baterkama. Já jsem použil čtyřčlánek AAA NiMh 950mAh. Nejsem ale závodník a pro mé rekreační polítání je to ekonomičtější a praktičtější varianta. Zálet proběhl včera v podvečer a bez potíží. Večer jsem doprogramoval letové režimy. Už se těším až změříme síly . Hoši raději si skočte do posilovny :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.