26. prosince 2009

Jednoplošník Metoděje Vlacha

Neodolal jsem romantickému poletování Kubovy a Filipovy Demoiselle a zatoužil se přidat do letky. Chtěl jsem ale něco jiného. Po přečtení pár řádků, kde pan Vlach popisuje první lety tohoto ryze českého stroje, bylo rozhodnuto. Rozpětí 830mm, plánovaná váha 200g. Momentálně má potažený drak bez kol,elektroniky a motoru 76g.
Let proběhl podle vlastních Vlachových slov takto: „Po 70 až 80 metrech rozběhu jemným působením na výškové kormidlo vzneslo se letadlo bez nejmenšího výkyvu nebo porušení rovnováhy ať podélné či příčné. Poněvadž jsem létat neuměl, přistával jsem originálně - vypnul jsem motor a počkal, až si stroj sedne, bez zásahu kormidel. Přistávat pomoci kormidel jsem se neodvážil. Téhož dne jsem letěl ještě šestkrát Rychloměr vlastní výroby, ověřený na automobilu, ukazoval za letu rychlost 100 km/hod.“

  • tak vypadá originál -replika


  • a tak můj jednoplošník


4 komentáře:

  1. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

    OdpovědětVymazat
  2. Vypadá to krásně, jsem zvědav na zálet. Jak jsi na tom s vybavením? Balík už do
    razil?

    OdpovědětVymazat
  3. Balík teprve dnes opustil Hong Kong

    trvá to trvá na ty Vánoce... ale aspoň se budu ještě do doby než to přijde věnovat šperkování

    OdpovědětVymazat
  4. Včera mi dorazil balík... dneska se pustím do osazování.. jo :-)

    OdpovědětVymazat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.